Akademies

Enige ondersoek noodsaak ‘n bepaalde lens waardeur daar na die navorsingsvraag, ontwerp en metodologie gekyk word (Engelbrecht, 2009). Om ‘n kwalitatiewe, kritiese diskoers-analise as teoretiewe raamwerk te gebruik, behels ‘n filosofiese vertrekpunt (Cresswell, 1994)  en binne die ideologiese paradigma van perspektiewe konstruksie, word die institusionele struktuur van ‘n ontologiese onderhandeling dinamies gekonstrueer (Durrheim, 2002). Akademiese taal is allermins nie altyd romanties nie (DeWet, 2017).

Eintlik is die waarheid dat ek tans met verlof is. Wel, behoort te wees. Nee, ek is. Dit is immers 10:21 op ‘n Dinsdag en ek sit nog in slaapklere, met ongeborselde tande en deurmekaar hare, op die sonstoep. Ek distansieer myself van ander mense, want na gisteraand se wyn, Amarula en gin & tonic, dink ek daar perspereer suiwer alkohol deur my porieë wat allermins welriekend is. My ma dra roosterbrood met appelkooskonfyt en dik stukke kaas aan. My pa maak die lekkerste, soetste boeretroos en kom soek geselskap waar ek sit-lê en probeer om akademiese artikels te lees. Die worshond (sy is verstandelik spesiaal georiënteerd) se tong hang skeef tot op die grond soos sy haar oggendkiep inwerk. Ek poog weer om op multi-geletterdheid en die skep van ‘n voorlegging te konsentreer.

My aandag word afgelei deur die woord “diskoers” wat my des moers van koers af slaan, naas die woord “paradigma” wat my aan ‘n dom (dig) prostituut (para) met kinders (ma) herinner. Tussen die magswerking (geen verband met politiek) van epistemologie (dis nie wanneer vrouens in kraam geknip word nie) en filosofie (blykbaar nie die deeg wat bo-op pasteie gebruik word nie) wil die kreukels en voue van my brein nie vanoggend die inhoud van akademici verwerk nie. Ek weet dat ek moet evalueer en ontdek en my benadering moet aanpas en ek sweer, ek wil, maar die kapasiteit beskaam.

My vingers verdwaal na Facebook. My ore word aan die musiek van die bure geleen. My oë wandel na die tekenprent van ‘n otter en ‘n vlermuis op televisie. Ek wil slimmer word. Ek wil my meestersgraad met lekkerkry klaarkry, maar vanoggend is dit net swaarkry. Die woorde met sewe lettergrepe laat my droëbek sit en staar. Navorsingsbelanghebbendes traak my nie veel nie. Ek wil slimmer word, maar die verkennende studie se dilemma druk teen my slape. Ek wil slimmer word, maar nie vandag nie. Miskien more.

En voor die preke van stapel gestuur word, laat ek met ‘n bietjie akademiese vernuf afsluit:

“Studies gedoen deur die Universiteit van Ontario bewys reeds in 1978 dat die menslike kapasiteit om effektief te leer, geinhibeer kan word deur dwangstudie. In 2004 verklaar prof. Bellinger van die Universiteit van Minnesota dat studente wat sommige dae eenvoudig niks doen nie, meer konstruktief betrokke is by hul studieroosters. Malcolm Gladwell reken dat mens tien duisend ure aan ‘n saak moet wy om sukses te kan ervaar, maar navorsing deur Harvard Universiteit bewys die teendeel. Om jou brein te ooreis het meer newe-effekte as voordele. En Chantelle de Wet, van die Wynhuisie Kollege vir mense wat blare in hul slaai verpes, bewys in Junie 2017 dat niksdoen, soms lekker en nodig is. Klaar.”

 

Advertisements

2 thoughts on “Akademies

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

Connecting to %s