Suksesverpreiding

Vreemde woordjie: sukses. Dit begin met sukkel. Ses keer oor. Voor jy eindelik by die volledige en omvattende term ‘sukses’ opdaag.

Die definisie is haas onmoontlik om volrondig gevind te word. En om ’n haas met onmoontlik te vergelyk is ook maar ’n onsuksesvolle poging om metafories inteligent te klink.

Edison het 99 keer misluk (dalk was hy ook mislik) voor die gloeilampie voor hom gebrand het. Einstein reken die pad daarheen is altyd onder konstruksie. Churchill het erken dat dit nie moontlik is sonder volharding nie. Mandela soek dit in vergifnis, Federer slaan ’n slag tot ’n beker, Gates sien dit in die nulle op sy bankstaat en ek… ek soek nog na die definisie van sukses.

Allistair Coetzee reflekteer oor laas naweek se systappies en ek is seker hy voel dit. Jan Braai nog ’n tjoppie in die naam van erfenis, so hy ervaar dit tog ook. Ek hoor oor die radio dat Jo Black ’n liedjie oor skepe gesing het en dat sy album nou platinumstatus bereik het. Ek lees op Facebook dat kunstenaars benoem word vir regie en tekste. Suksesverhale.

Rolf Dobelli het geskryf dat mens tussen grafte moet gaan staan om jouself te herinner dat sukses nie almal beskore is nie. Maar die diep gedagte dwing my terug na die definiëring van sukses. Geld? Mag? Grade? Onwrikbare geloof? ‘n Gespierde lyf? ’n Gepubliseerde boek op die rak? Waar begin mens soek na sukses? Wat is die einddoel, die strewe, die baken? Of is dit net iets wat mens voel? Soos liefde, geluk, vreugde…

My ouma het met die wêreld se geduld my leer lees. Ek glo dis waar my sukses gebore is. Maar juffrou Vorster het in die laerskool vir my gesê dat ’n A+ op jou kunsfeessertifikaat, groter sukses is as ’n A. Tannie Annetjie, wat vir jare lank ons buurvrou was, het weekliks sulke kosbare suksessies gebrei… lappies vir die teepot en deksels vir die toilet. Oom Sarel se opbou van die 1975 Ford wat vir byna 12 jaar hul voortuin soos ’n jaart laat lyk het, loop vandag soos suksesvolle stroop.

Sukses. Dit lê in die traan van die ma wie se kind lag op haar troudag. Dit setel in die glimlag van ’n pa wat sy nuwe seun vir die eerste keer vashou. Dit skop nes in die man wat weier om op te gee en sy eie negosiewinkel skep. Dit wortel in die kind wat uitstyg bo die omstandigheid van die alkoholispa en afwesige ma. Dit wriemel in die vrou wat vir die wêreld wys dat sy meer is as net ’n Waterkloof-mamma. Die juffrou wat omgee… die pa wat prys… die ma wat net vashou… die suster wat water aandra… die kind wat met ope arms slaap… suksesverhale wat ongesiens in alledaagse skarrel verdwyn.

Vertel ons. Basuin dit uit. Motiveer ander. Deel met ons die kilo wat jy verloor het, die tafel wat jy gebou het, die kar wat jy gekoop het, die pastei wat jy gebak het, die kind wat jy gemaak het… Spog. Wees trots. Vier jou sukses. En as iemand kerm en as iemand kla, gooi vir hom of haar ’n groot, vet middelvinger, want daar is soveel sleg in die wêreld, dat ons nie kan bekostig om die suksesse ook te begrawe nie.

4 thoughts on “Suksesverpreiding

Lewer kommentaar

