Belasting

Om belasting te betaal is vir niemand… NIEMAND ‘n plesier nie. Die Amerikaners brom egter nie te erg nie, want immers word hul paaie herstel en is die krag altyd aan. Die Australiërs kerm nie, want hulle staatshospitale is van die beste in die wêreld. Die Swede mompel niks, want hulle onderrig en selfs universiteite is gratis vir burgers en die opvoeding is topklas. Die Britte  lig skaars ‘n wenkbrou, want die Moedertjie met haar kroon maak seker dat niemand op hul oudag sukkel nie.

In Suid-Afrika is belasting egter nader aan ontlasting. Die slaggate is groter as Nkandla se vuurpoel; Umtata General Hospital het rooigrond as vloere in hul operasiesale en is aangewys as die swakste hospitaal in die Suidelike halfrond; 84,9% van alle polisielede het ‘n kriminele rekord; die matrieksertifikaat is nie die papier werd waarop die groen ink gedruk word nie en en en en en en…

Belastinggeld, soos omskryf deur die VN, moet aangewend word om drie basiese behoeftes van die nasie te voorsien: onderrig, gesondheidsdienste en veiligheid. Suid-Afrika faal in elke kategorie. Nou staan die saak so:

Ons is meer as 100 000 Suid-Afrikaners wat woon en werk in die Midde Ooste, waar ons 0% belasting betaal. Ons stuur geld maandeliks terug RSA toe om huislenings, karre, pensioenfondse, universiteitsgelde, karpaaiemente en vensterkoevertjies te betaal. Ons kom hou vakansie en gee nie net ons harte nie, maar elke laaste sent aan ons tuisland. Hoekom? Want daar is nie werk is Suid-Afrika nie. En AS jy werk kry, hoes en betaal jy om net kop bo water te hou. Hier kan ons asemhaal sonder om ons burgerskap prys te gee of permanent te emigreer. Ons offer tyd saam met Oupa en Ouma op. Ons mis troues, begrafnisse en Sondagetes. Ons praat in vreemde tale en kners op ons tande oor vreemde kulture, alles in die naam van vooruitgang. Ons doen dit, want ons eie land kan nie so goed vir ons sorg nie.

Maar nou wil ons liewe, liefste regering belasting van ons eis. Ons bloedgeld moet nou vir hulle swieties koop. Hulle dink nie aan die verliese wat hulle op die langtermyn gaan ly nie. Hulle oorweeg nie ons omstandighede en leefkoste hier nie. Nee, soos gulsige hamsters wil hulle hul eie kieste vol prop met ander se neute.

Begryp dit reg, die wet is nog nie deurgevoer nie. Dis nog net sprake. Maar verstaan my mooi Vader Jakob: Ek gaan nie die dogter wees wat net lê sodat jy my kan verkrag nie. Ek sou nog kak en betaal in die ou Transvaal, maar ek sal eerder ‘n vlugtende emigrant word voor ek vir u ‘n nuwe stortkop koop. Ek sal my paspoort brand en my belasting gaan betaal vir iemand wat my met ope arms gaan ontvang. Ek gaan die taal van hart verloën in die naam van regverdigheid. Ek is bereid om te verloor, net sodat jy nie kan wen nie.

Lewer kommentaar

